QUARANTA DIES A CASA

Blanca Pascual

Curso de Iniciación al Vídeo
[CATALÀ]

Aquest video documenta el confinament d’en Pau, un noi de 13 anys, estudiant de segon curs de Secundària.
A conseqüència del Covid 19 i de l’estat d’alarma decretat per l’Estat, en Pau ha fet la seva quarantena quan tot just feia quinze dies que acabava d’arribar a un nou pis, a L’Hospitalet de Llobregat, procedent del barri del Raval.
El dia a dia escolar, el contacte personal amb els amics, l’escola d’idiomes, les visites a l’àvia… Tot va quedar rigorosament en suspens.
Un suspens només aparent, doncs les tasques escolars, el contacte amb el seu tutor, amb la classe i amb la família no han deixat d’existir telemàticament.
En Pau ens explica el seu dia a dia i les noves rutines del confinament, fins el dia en què, per fi, pot començar a passejar de nou pels carrers del seu nou barri, La Torrassa, un territori encara per descobrir.
Com aquesta situació crítica és viscuda per un petit ciutadà? Quins pensaments i quins sentiments genera?

[CASTELLANO]

Este vídeo documenta el confinamiento de Pau, un chico de 13 años, estudiante de segundo de Secundaria.
Como consecuencia del Covid 19 y del estado de alarma decretado por el Gobierno, Pau ha hecho su cuarentena cuando no hacía más de 15 días que acababa de llegar a un nuevo piso, en L’Hospitalet de Llobregat, procedente del barrio del Raval.
El día a día escolar, el contacto personal con los amigos, la escuela de idiomas, las visitas a la abuela… Todo quedó en un riguroso suspenso.
Un suspenso solo aparente, pues las tareas escolares, el contacto con su tutor, con la clase y con la familia no han dejado de existir telemáticamente.
Pau nos explica cómo pasa los días y las nuevas rutinas del confinamiento, hasta el día en el que, por fin, puede empezar a pasear de nuevo por las calles de su nuevo barrio, La Torrassa, un territorio todavía por descubrir.
¿Cómo esta situación crítica es vivida por un pequeño ciudadano? ¿Qué pensamientos y qué sentimientos genera?